Skocz do zawartości

Electraglide Ultra Khan "R" Statement (Mk II)

Kabel kupiłem używany w dość korzystnej cenie, trochę zasugerowany recenzjami oraz pochlebnymi opisami znajomych. Podłączywszy po raz pierwszy do systemu, a konkretnie do wzmacniacza po godzinie grania poczułem pewien niesmak, gdyż kabelek wprawdzie, brzmiał detalicznie, przestrzennie, ale z pewnym brakiem wypełnienia w całym paśmie i lekko szorstką, słabo wypełnioną średnicą. Po przeczytaniu gdzieś na forum, że długo nie wpinane kable Electraglide potrzebują pewnego czasu do wgrania i ułożenia się w systemie, postanowiłem dać kabelkowi kilka dni czasu, grając cicho po 2-3 godziny dziennie. Po mniej więcej sześciu dniach okazało się, że brzmienie zdecydowanie zmieniło się na korzyść. Co mnie bardzo zadowoliło i co bardzo lubię, to powiększyła się przestrzeń w głąb (może nawet większa niż

w AC Absolucie), pojawiło się więcej detali i zwiększyła się precyzja w lokalizacji muzyków na scenie. Zwiększyła się też masa instrumentów, większe "dmuchnięcie", dynamika, wykop i potęga orkiestry symfonicznej. Nie był to tak szybki przekaz jaki pamiętam z pożyczonego N. Brahma, ale było większe wypełnienie i dźwięk mniej suchy i mniej chirurgiczny. Co mnie też bardzo ucieszyło, bo słucham dużo muzyki operowej, zniknęła szorstkość średnicy, pojawiło się jej wypełnienie i pewien realizm bez zbytniego przesłodzenia. Podobnie na wysokich tonach. Stały się one bardziej namacalne i precyzyjne, czynel, jaki lubię, dźwięczny, szybki, ale w żadnym wypadku nie kujący w uszy i syczący. Na koniec kilka słów o basie.

Wprawdzie jest dobrze kontrolowany, dość szybki, to jednak nie sięga tak głęboko i nie jest tak mocno rozciągnięty jak np. u AC Absoluta, który moim zdaniem jest referencyjnym kablem sieciowym, a w połączeniu ze wzmacniaczem trudno mu znaleźć odpowiedniego konkurenta, ale jego cena na rynku wtórnym to trzykrotność ceny EG Ultra Khana II. Reasumując, Ultra Khan II w swojej cenie (do 1600- 1700 zł, mam na myśli cenę na rynku wtórnym), to moim zdaniem bardzo dobra propozycja, bo sieciówka, prezentuje neutralny, dynamiczny, ofensywny dźwięk, w mnóstwem detali, dużą precyzją i wielką sceną, do najlepszych, np. AC Absolut, brakuje jednak pewnego wyrafinowania, subtelności, wysmakowania i potęgi basu, a za to wszystko płaci się najwięcej.

Plusy:
  • + - niezwykle rozbudowana przestrzeń z wyraźną głębią <br /> i trójwymiarową sceną<br />- bardzo dużo detalu, analityczny przekaz<br />- bardzo dobra reprodukcja wysokich tonów<br />- dynamika i szybkość przekazu <br />- precyzyjna lokalizacja muzyków i namacalność <br /> wokalistów
Minusy:
  • - - pewne ograniczenia w zakresie niskiego basu i jego potęgi<br />- długi czas wygrzewania i zgrywania się z systemem <br /> nawet w przypadku kabla używanego i przez jakiś czas <br /> nie podłączonego do konkretnego systemu.
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: ponad rok
Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: rynek wtórny
Ile zapłaciłeś/aś?: 1600 zł
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: recenzje prasowe, opinie innych użytkowników, chęć przetestowania.
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: Acoustic Zen Absolute, NBS Monitor O, Nordost Brahma, Nordost Shiva
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: Gryphon Adagio, Gryphon Callisto 2200 (modyfikowany), Marantz PM94 full tuning, Audio Aero Capitole. Transparent Reference, EG Epiphany X, ProAc Responce 3,8
  • Jak oceniasz sprzęt pod względem wartość/cena?:
  • Jaka jest Twoja ogólna ocena?:







×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.